Kontakt oss

Fire innovative måter å bruke digitale reklameplakater på for å fange kundenes oppmerksomhet

Digitale reklameplakater kan brukes til mer enn reklame eller orienteringsinformasjon, for eksempel til kryssalg eller visning av aktuell informasjon.

Markedet for digitale plakater modner og utvikles, både når det gjelder skjermer og løsninger, og når det gjelder bruksområder. Nedenfor beskriver Chris Parker, produktsjef hos Sharp Visual Solutions fire nye måter å bruke digitale plakater på som kan hjelpe deg å fange kundenes oppmerksomhet og gi butikken eller resepsjonen en merverdi.

Bygge varemerkekunnskap

Et bilde sier som kjent mer enn tusen ord – en praksis som kan brukes også på digitale plakater. Ved å plassere en skjerm med en rullende video i resepsjonen eller på et sted der mennesker møtes, kan varemerkekunnskapen øke. Du kan vise bilder eller video fra en USB-minneenhet eller fra en enhet på det lokale nettverket på en Sharp-skjerm for å styrke varemerket ditt, for eksempel ved å skildre bedriftens historie, beskrive nye fremganger eller vise de siste produktlanseringene. 

Kryssalg

En digital plakat kan brukes til mer enn å bare fremme din egen virksomhet. Den kan for eksempel brukes til kryssalg, det vil si markedsføring av tredjepartsprodukter. En digital plakat på et treningssenter kan for eksempel brukes til markedsføring av tredjepartsprodukter som treningstøy og helserelaterte produkter, og i en hotellresepsjon kan den brukes til markedsføring av bilutleiefirmaer, restauranter, kulturarrangementer osv.

Informasjonshub

Når en digital plakat kobles til Internett, oppstår mange nye muligheter. Den kan for eksempel brukes til å vise informasjon av ulike typer, så som rullende nyheter eller værmeldinger, offentlige informasjonsbulletiner, trafikkforstyrrelser osv., slik at kunder og personale får nødvendige informasjon på viktige områder. Den digitale plakaten kan dermed fungere som en informasjonshub.

Køhåndtering

køstatus. Dette kan gjøres i form av en enkel visning av gjeldende kønummer, eller en mer avansert løsning med regelmessige oppdateringer og meldinger. Når du informerer ved hjelp av en digital plakat, blir kundene mindre utålmodige og får en mer positiv opplevelse av innkjøpet.

Sharp har mange ulike skjermer i storformat bruk i bedrifter og butikker, i tillegg til interaktive BIG PAD-skjermer for effektivt samarbeid og kundekommunikasjon.

Vil du ha mer informasjon om hvordan du kan bruke Sharps skjermer til å fremme virksomheten din? Kontakt oss for en demonstrasjon

 

 

 

Kontakt

STEFAN LÖGDBERG
Nordic Commercial Director
stefan.logdberg@sharp.eu

Social