Kontakt oss

Sharp og Oh Kino lager retro kinomiks med digitale plakater

Da den polske kinokjeden Oh Kino hadde behov for en elegant visningsløsning til foajeene sine, valgte de Sharps profesjonelle skjermer og digitale plakater.

Kinoer må vise mye informasjon i foajeområdene sine: tidspunkter for filmer, trailere for kommende filmer, menyer med priser og kart over området for at folk skal finne frem til de ulike salene. Mye av denne informasjonen endres ukentlig, og mange kinoer har gått fra å bruke papirplakater, som er dyre og tidkrevende å trykke og henge opp, til digitale annonser på skjermer, som kan oppdateres på et øyeblikk og fra én og samme kilde.

Oh Kino setter sin stolthet i et uttrykk som er rent og moderne, men som samtidig har innslag av retro, så de ville ha en digital løsning som ikke gikk på bekostning av denne stilen. Oh Kino har hentet designstilen sin fra lokalkinoenes vakre og dekadente gullalder. Tomasz Kurtyka, kinosjef ved Oh Kino Arkady Wroclawskie i sørøstlige Polen, forklarer:

«Da Oh Kino kom inn på det polske markedet i 2016, var målet vårt å gi brukerne våre underholdning av høyeste kvalitet, også før de setter seg ned for å se på selve filmen. Vi ville ikke bare vise gode filmer, men gi dem et miljø som har samme sjarm som en liten hjemmekino.»

«Vi ønsket også at den nyeste teknologien skulle følge vintage-interiøret. Vi søkte etter en leverandør som kunne tilby omfattende løsninger, som ville foreslå interessante design, bilder av høy kvalitet og høy pålitelighet. Vi ønsker at Oh Kino skal være et åpent rom for forretningskunder og for å lette organisering av et forretningsmøte eller presentasjon av et nytt produkt. For å møte disse kravene, opprettet vi et unikt multimedierom sammen med Sharp.»

Under vurderingen av hvilke skjermer som trengs for Oh Kinos kinoer, var det ingen one-size-fits-all løsning, da de tre forskjellige stedene krevde tre forskjellige konfigurasjoner.

Maciej Materna, Visual Solutions Produktmanager, Sharp Electronics CEE, forklarer:

«Sharp var veldig glad for å ta utfordringen med å installere systemet for flere uavhengige Oh Kino-lokasjoner. Alle skjermene styres av ett digitalt skilt-system. De anvendte løsningene ble skreddersydd etter kundens behov.»

 

På en kino ble det satt opp en videovegg i ni PN-V601A-skjermer, en rekke PN‑Y556‑skjermer ble brukt til å vise reklame, for eksempel filmplakater, og generell informasjon i ganger og korridorer, og PN-Q701E-skjermer ble brukt ved foten av rulletrappene for å vise informasjon som kunne hjelpe gjestene å finne frem.

Maciej Materna legger til at Sharp «installerte til sammen 100 skjermer og i tillegg leverte utskriftsenheter og fullstendige vedlikeholds- og reparasjonstjenester». Sharp installerte også 14 salgspunktsløsninger til kasser og billettluker, for eksempel RZE 701.

Nå som prosjektet er fullført, har OH KINO fått en kinokjede som tar seg fantastisk ut og har all den nødvendige og pålitelige teknologien de trenger for å sikre at kundene får den riktige informasjonen når de har bruk for den, takket være Sharp. Tomasz Kurtyka sier at «Vi er veldig stolte av resultatet».

Du kan se noen av disse produktene, i tillegg til de vakre kinoene, på videoen nedenfor:

Å integrere de riktige produktene på de riktige stedene krever ekspertise og oppmerksomhet på detaljer. Hvis du vil vite mer om Sharp Visual Solutions og hvordan vi kan hjelpe bedriften din å gi det beste mulige visuelle inntrykket, er du velkommen til å ta kontakt.

Kontakt

STEFAN LÖGDBERG
Nordic Commercial Director
stefan.logdberg@sharp.eu

Social