Kontakt oss

Sharpdesk Mobile

Sharps løsning for mobil utskrift og skanning for populære iOS, Android™ og Windows® mobile enheter
Dra nytte av alle fordelene med fleksibelt arbeid med Sharpdesk Mobile – Sharps kraftige, nyskapende program for mobil utskrift og skanning. Brukere kan koble til støttede Sharp MFP-er via det trådløse nettverket fra sine iOS-, Android™- eller Windows®-enhet for problemfri utskrift, forenklet skanning eller sømløst samarbeid med andre programmer.

Optimaliser ditt mobile arbeid med Sharp

Problemfri utskrift

Koble til et trådløst nettverk, velg et dokument og forhåndsvis og skriv det ut direkte til en støttet Sharp-MFP fra en støttet iOS-, Android- eller Windows-enhet.

Forenklet skanning

Skann papirdokumenter til PDF-, JPEG-, TIFF- eller PNG-filer og få enkel tilgang til dem, ved å skanne fra en Sharp-MFP til din mobile enhet. Profilen til den mobile enheten kan lagres som en «skann til»-plassering på MFP for enkel tilgang.

Sømløst samarbeid med andre programmer

Sharpdesk Mobile lar deg sømløst dele filer med andre programmer. Brukere kan legge ved skannede filer til e-poster, dele dokumenter eller skrive ut filer fra andre støttede mobile applikasjoner.

Funksjoner

Støttede mobile enheter

  • iOS*-baserte mobile enheter som kjører iOS 6, 7 eller 8
  • Android-baserte mobile enheter som kjører Android™ 2.3, 4.0, 4.1, 4.2, 4.3 eller 4.4.
    • Anbefalt skjermoppløsning: 800 x 480 piksler eller mer
  • Windows-baserte mobile enheter som kjører:
    • V1.2.3: Windows® 8 Pro, Windows® 8 Enterprise, Windows® 8,1 Pro, Windows® 8,1 Enterprise, Windows® RT og Windows® RT 8,1
    • V2.1.1: Windows® 8,1 Pro, Windows® 8,1 Enterprise & Windows® RT 8,1
    • Minimum systemkrav: 1 GHz prosessor, 1 GB RAM, 20 MB ledig harddiskplass og 1024 x 768 piksler skjermoppløsning med DirectX® 9-grafikkstøtte. Anbefalt skjermoppløsning: 1366 x 768 piksler. Berøringsskjerm anbefales.

Støttede filformater

  • PDF**, kryptert PDF**, kompakt PDF**
  • TIFF
  • PNG***
  • JPEG

 

* Bonjour må være aktivert for å automatisk oppdage støttede MFP-er
** Postscript Expansion Kit kreves for å skrive ut PDF-filer
*** PNG støttes ikke av Windows-baserte mobile enheter

Spesifikasjoner

Skriv ut

  • Praktisk utskrift av PDF-, JPEG-, TIFF- og PNG-filer fra mobile enheter som kjører iOS, Android™ eller Windows®
  • Skriv ut filer fra andre støttede mobile applikasjoner
  • Enkelt skriv ut e-poster og e-post-vedlegg eller nettsider fra støttede mobile enheter

Skann og del

  • Skann og lagre filer fra støttede MFP-er til mobile enheter som kjører iOS, Android™ eller Windows®
  • Alle skanneinnstillinger og -jobber kan administreres fra en støttet mobil enhet
  • Raskt send skannede filer via e-post fra en støttet mobil enhet
  • Del skannede filer med andre støttede mobile applikasjoner

Konfigurasjon

  • Gratis nedlasting tilgjengelig fra Apples App Store, Google Play™ og Windows® Store
  • Automatisk oppdag og koble til en støttet Sharp MFP
  • Legg til en støttet Sharp MFP manuelt
  • Ingen driverinstallasjoner kreves
  • Brukerautentisering forbedrer sikkerheten

Vanlige spørsmål

  • Generelt

    Sp. 1. Kan ikke laste ned og installere Sharpdesk Mobile på enheten.

    Kontroller om OS-versjonen på enheten støttes av Sharpdesk Mobile. Oppgrader OS på enheten til den versjonen som er støttet av Sharpdesk Mobile (se støtteside på Internett) – dersom den kan oppgraderes.

     

    Sp. 2. «Finn skrivere/skannere» tar svært lang tid på Android-/Windows-enheter.

    Hvis mange SNMP-enheter er koblet til samme segment av nettverket, vil automatisk søk ​​ta lang tid (ca. 10 sekunder per enhet). De fleste nettverksskrivere/-skannere støtter SNMP.

     

    Sp. 3. Kan ikke vise miniatyrbilder for noen av dataene i listen over skannede filer.

    1. Hvis det ikke er nok ledig minne (RAM), kan ikke miniatyrbildet opprettes. I dette tilfellet vil standard miniatyrbilde vises. Normalt kan omskanning av dokumentet med en lavere oppløsning eller høyere kompresjon gjøre det mulig for Sharpdesk Mobile å opprette et miniatyrbilde. Imidlertid vil handlinger som utskrift, legg ved e-post, send til et annet program og filbehandling fungere for bildet.
    2. Dette programmet er i stand til å opprette miniatyrbilder/forhåndsvisninger for enkelte filer selv om dette programmet kan håndtere det. Se vedlegg.

    Sp. 4. Miniatyrbilder (f.eks. skygge på bildet) er korrupt på iOS-enhet for noen av filene i listen over skannede data.

    Noen miniatyrbilder for PDF-filer som ikke har blitt opprettet gjennom skanning kan være korrupte, men handlinger som skriv ut, legg ved e-post, send til et annet program og filbehandling fungerer for bildet.

    Sp. 5. En melding (Kan ikke forhåndsvise et bilde) vises når jeg velger en fil til forhåndsvisning.

    1. Hvis det ikke er nok ledig minne (RAM), kan ikke forhåndsvisning opprettes. Lukking av unødvendige programmer kan gjøre det mulig for Sharpdesk Mobile å vise forhåndsvisningsbildet. Imidlertid vil handlinger som utskrift, legg ved e-post, send til et annet program og filbehandling fungere for bildet.
    2. Se Svar 2 for Sp. 1-3.

    Sp. 6. Forhåndsvisningen passer ikke på skjermen på iOS-enhet etter at jeg krympet bildet maksimalt.

    It may occur on iOS 4,3. Oppdatering av iOS til versjon 5 eller 7 kan løse problemet, men handlinger som utskrift, legg ved e-post, send til et annet program og organisering vil kanskje ikke fungere som det skal med bildet, selv hvis du ikke oppdaterer enhetens iOS-versjon.

    Sp. 7. Skann eller utskrift kan ikke brukes på iOS-enheter som har blitt oppdatert til iOS 6.

    1. Det er bekreftet at trådløs nettverkstilkobling er slått av umiddelbart etter tilkobling. I dette tilfellet, er en måte å løse problemet på å slette trådløstinnstillingen og koble til på nytt. Den andre måten er å trykke «Innstillinger» > «Generelt» > «Tilbakestille» > «Tilbakestill nettverksinnstillinger». Trykk på «Tilbakestill» i popup-vinduet, og konfigurer så nettverksinnstillingene på nytt.
    2. Bekreft Sharpdesk Mobile-versjonen på enheten, og oppdater den til nyeste versjon når det er nødvendig.

    Sp. 8. På Windows 8/RT-enheter, kan et annet program forankres i løpet av tiden dette programmet kjører, men dette programmet kan imidlertid ikke brukes hvis størrelsen på programmet er mindre på skjermen.

    Dette programmet kan ikke brukes som en forankret applikasjon. Dra skillelinjen til størrelsene er omvendt.

     

    Sp. 9. Hvordan kan versjonsinformasjon og hjelp bli vist på Windows-baserte enheter?

    Dra til høyre kant av skjermen for å vise perler. Trykk så på «Innstillinger» i perler. Trykk på «Tillatelser» («Om» på Windows 8.1/RT 8.1-enheter) for å se versjonsinformasjon. Trykk på «Hjelp» for å se hjelpesiden.

     

    Sp. 10. Programmet låser seg eller blir ustabilt.

    Hvis du skanner inn store filer til dette programmet, kan programmet bruke enhetens ledige minne inntil begrensningen er nådd for denne. I dette tilfellet kan følgende fenomener oppstå. Dette vil føre til feil på skanning, utskrift eller program.

  • Programinnstillinger

    Sp. 1. Ingen skrivere/skannere vises når du trykker på «Finn skrivere/skannere» i «Skriver/skannerinnstillinger».

    1. Skrivere/skannere må være koblet til samme nettverkssegment som enheten i nettverket. Hvis de er koblet til et annet nettverkssegment enn enheten, trykker du på «Legg til manuelt» for å angi IP-adressen til skriveren/skanneren.
    2. Sjekk om «Offentlig hentegruppe» og «Angi gruppestreng(er)» er riktig konfigurert i «Innstillinger» - «Programinnstillinger» - «SNMP-innstillinger».

     

    Sp. 2. Kan ikke skrive ut til skriveren (skanne fra skanner) hvis IP-adresse ble lagt inn i «Legg til manuelt.»

    1. Vennligst sjekk om HTTP og FTP (eller Raw-utskrift) er aktivert mellom nettverkssegmentene som enheten og skriveren/skanneren er koblet til. Autentisering for nettverkstilkobling eller proxy-innstilling kan være nødvendig for enkelte miljøer.
    2. Portnummeret konfigurert på skriveren kan være forskjellig fra portnummer (standard er 21 eller 9100) angitt i feltet «Legg til manuelt» på enheten. Kontroller portnummeret som er konfigurert på skriveren ved hjelpe av følgende metode, og endre konfigurasjonen på enheten. Bla gjennom skriverens enhetswebside med nettleseren, og kontroller portnummeret som er konfigurert i: [Programsinnstillinger] - [Innstilling for Utskrift fra PC] (Hvis «Bruk Raw-utskrift» i er av (ikke avhuket) under «Programinnstillinger»)) [Nettverksinnstillinger]-[Skriverportinnstillinger]-[Raw] kategorien (Hvis «Bruk Raw-utskrift» er på (avhuket)).

    Sp. 3. Med «Legg til manuelt» kan du legge inn IP-adressen til samme skriver/skanner som allerede har vært på listen. (Det er mer enn 2 skrivere/skannere som har samme IP-adresse, men navnene er forskjellige.)

    Dette følger spesifikasjonene for Sharpdesk Mobile. Hvis skriveren/skanneren er lagt til manuelt, er navnet på skriveren/skanneren det samme som IP-adressen. For «Finn skrivere/skannere» er navnet det som er konfigurert i skriveren/skanneren. Samme navn kan ikke legges til, men forskjellige navn kan legges til.

  • Skann

    Sp. 1. Kan ikke fullføre skanningen fra min mobile enhet.

    1. Denne funksjonen støttes ikke på enkelte skrivere/skannere. Se denne nettsiden for støttede modeller. Maskinvareoppgradering kan være nødvendig.
    2. Skannerens betjeningspanel skal vise startskjermen.
    3. Hvis HTTP ikke kan brukes på skanneren, kan den ikke sende skannede data til dette programmet. Bla gjennom skannerens Web-side fra nettleseren på datamaskinen. Bekreft at [HTTP] er aktivert i [Security Settings] - [Port Control] - [Server port]. Hvis Programkommunikasjonsmodul (MX-AMX2) eller ekstern kontomodul (MX-AMX3) er installert, må du sjekke om [HTTP] i [Sharp OSA (utvidet plattform)] også er aktivert i [Sikkerhetsinnstillinger] - [Portkontroll] - [Serverport].
    4. Denne funksjonen støttes ikke på V1.2,3 for Windows.

     

    Sp. 2. Når du trykker «Skann fra (skannernavn)»-knappen for å motta skannede data, vises meldingen «Profilregistrering mislyktes» og Sharpdesk Mobile vil ikke gå i ventemodus.

    1. Se Svar 1 for Sp. 2-2.
    2. Hvis betjeningspanelet på skanneren viser listen i adresseboken, vil profilregistreringen mislykkes. Bruk panelet på slikt vis at listen over adresseboken ikke vises (f.eks. Kopi eller Hjem-skjermen) og skann så på nytt.
    3. Se Svar 3 for Sp. 3-1.
    4. Hvis HTTP ikke kan brukes på skanneren, kan den ikke sende skannede data til dette programmet. Bla gjennom skannerens Web-side fra nettleseren på datamaskinen. Bekreft at [HTTP] er aktivert i [Security Settings] - [Port Control] - [Server port].

     

    Sp. 3. Når du trykker «Skann fra (skannernavn)»-knappen for å motta skannede data, «Din profil er allerede registrert på valgt MFP. Vil du overskrive den?» vises etter «registrere profil».

    Navnet som er det samme som «Visningsnavn» konfigurert i Sharpdesk Mobile er allerede registrert i adresseboken på skanneren. Hvis brukeren noensinne har brukt Sharpdesk Mobile med «Automatisk profilsletting» slått AV, velger du «Overskriv» for å fortsette prosessen.

    Hvis dette navnet er registrert i adresseboken på skanneren før brukeren begynner å bruke Sharpdesk Mobile, kan målet for oppføringen allerede ha blitt satt til datamaskinen eller e-postadressen til brukeren. I så fall trykker du på «Avbryt» for å avbryte prosessen, redigerer «Visningsnavn» konfigurert i Sharpdesk Mobile, og skanner på nytt.

    Sp. 4. Oppføringen på enheten min ble værende igjen i adresseboken på skanneren etter å ha mottatt skannedataene.

    Trykk «Innstillinger» i toppmenyen og trykk så på «Programinnstillinger.» Sjekk om «Automatisk Profilsletting» er satt til «O(OFF).» Hvis den er satt til «I (ON),» endrer du innstillingen til «O (OFF).» Oppføringer som blir værende i skanneren kan slettes ved å søke [Adressebok] på skannerens web-side.

     

    Sp. 5. «Profilregistrering mislyktes» vises etter å ha mottatt skannedata.

    1. Dette kan skje hvis adresseboken vises på betjeningspanelet rett etter at Start-knappen ble trykket på skanneren. I dette tilfelle ble skannet data mottatt av enheten.
    2. Bla gjennom skannerens Web-side fra nettleseren på datamaskinen. Hvis [Systeminnstillinger] - [Bildesendingsinnstillinger] - [Driftsinnstillinger] - [Standardinnstillinger] kategorien - [Vedvar Innstillinger i en stund etter at skanningen er fullført] er merket av, fjerner du avmerkingen.
    3. Hvis ingen av løsningene ovenfor løste problemet, trykker du «Innstillinger» - «Programinnstillinger» og setter «Automatisk profilsletting» til «O (OFF)» – da vil ikke meldingen vises. Selv om den har noe problem hvis profilen vedvarer på skanneren, kan brukeren slette profilen fra adresseboken på skannerens webside.

     

    Sp. 6. Siden enheten bruker fast IP-adresse, og jeg bruker alltid den samme skanneren, ønsker jeg ikke at oppføringen i adresseboken skal slettes.

    Trykk «Innstillinger» i toppmenyen på enheten og trykk så på «Programinnstillinger.» Sjekk om «Automatisk Profilsletting» er satt til «O(OFF).» Hvis den er satt til «I (ON),» endrer du innstillingen til «O (OFF).»

     

    Sp. 7. Fil mottatt fra skanneren vises ikke i listen i «Utskrift», «Legg ved e-post», «Send til program» eller «Filbehandling».

    Bare den lagrede filen i «Skann»-funksjonen kan bli oppført i disse funksjonene. «Lagre» må trykkes når du forhåndsviser mottatte skannede data.

     

    Sp. 8. Min iOS-enhet var i ventemodus og dokumentet ble skannet, men enheten mottar ikke de skannede dataene eller programmet stopper uventet.

    Dette kan forekomme dersom andre tegn enn ascii-tegn er brukt i filnavnet angitt i Sendeinnstillinger på skanneren. Bruk ascii-tegn når du angir filnavn.

    Sp. 9. Min Android-enhet var i ventemodus og dokumentet ble skannet, men enheten mottar ikke de skannede dataene eller programmet stopper uventet.

    Dette kan forekomme dersom andre tegn enn ascii-tegn er brukt i filnavnet angitt i Sendeinnstillinger på skanneren. Bruk ascii-tegn når du angir filnavn.

     

    Sp. 10. Min Windows-enhet var i ventemodus og dokumentet ble skannet, men enheten mottar ikke de skannede dataene eller programmet stopper uventet.

    1. Hvis nettverksskanning-verktøyet er installert på din Windows-baserte enhet, kan ikke skannede data mottas. Endre portnummeret i kategorien [Systemvalg] i nettverksskanning-verktøyet.
    2. Windows Firewall på enheten kan blokkere innkommende kommunikasjon fra skanneren. Opprett en ny regel som tillater TCP-kommunikasjon gjennom port 4687 i Windows Firewall (dette kan kreve nettverksadministratorens assistent).

     

    Sp. 11. Skanningen mislykkes når du skanner et dokument med et stort antall sider.

    Når enheten går inn i hvilemodus mens du skanner et dokument, kan skanningen mislykkes. Deaktiver dvaleinnstillingen på enheten.

  • Skriv ut

    Sp. 1. Kan ikke skrive ut til skriveren fra Sharpdesk Mobile.

    1. Sjekk om skriverekspansjonssett er installert på skriveren du ønsker å skrive ut filen fra.
    2. Sjekk om skriverekspansjonssett er installert på skriveren du ønsker å skrive ut filen fra. Vennligst sjekk om FTP eller Raw-utskrift er aktivert mellom nettverkssegmentene som enheten og skriveren er koblet til. Autentisering for nettverkstilkobling eller proxy-innstilling kan være nødvendig for enkelte miljøer.
    3. Nettverksport for FTP kan endres i skriveren etter «Finn skrivere/skannere.» Sjekk FTP-portinnstillingene med samme metode som i svar II på Sp. 2-2.
    4. Hvis brukerautentisering er angitt i skriveren, trykker du på «Innstillinger» - «Brukerinnstillinger» for å bekrefte at brukernavn og passord er riktig innstilt.
    5. Siden nettverkstilkobling kan være ustabil, sjekk nettverkstilkoblingen og kjør «Skriv ut» på nytt.

     

    Sp. 2. Et stort antall ukjente tegn ble skrevet ut da du forsøkte å skrive ut en PDF-fil.

    1. Sjekk om PS3 ekspansjonssett er installert i skriveren du ønsker å skrive ut filen fra.
    2. I sjeldne tilfeller kan dette oppstå når nettverksforbindelsen blir ustabil kort tid etter utskriften startet på skriveren. (I dette tilfellet indikerer «Utskriftskø» under Jobbstatus på skriverens kontrollpanel «ukjent».)
    3. Dette kan skje når enheten får inn et svakt trådløstsignal. Unngå å bruke enheten på et slikt sted, og bruk den på et sted hvor enheten får sterkere signal.

     

    Sp. 3. Ved å trykke «Velg en fil» vil kun en liste over de dokumentene som ble mottatt av Sharpdesk Mobile vises.

    Hvis du skriver ut en fil som ble lagret av et annet program, starter du programmet, åpne filen og sender den til Sharpdesk Mobile. Filen kan deretter skrives ut fra Sharpdesk Mobile.

    Sp. 4. Kan ikke knipe ut/inn eller rulle bildet når jeg skal velge fil som skal skrives ut eller forhåndsvises.

    1. Hvis du ikke kan knipe ut/inn på bildet, kan det være bildet er forstørret eller krympet til maksimalt nivå. Hvis du ikke kan rulle på bildet, kan det være bildet er forstørret eller krympet for å passe på skjermen.
    2. Hvis du bruker iOS-enheter, kan du bruke knipe inn/ut eller rulle for ikke å berøre området over «Skriv til (skrivernavn)»-knappen (området på skjermen der kategorien befinner seg, på høyre kant).

     

    Sp. 5. En melding (Kan ikke lese filen) vises på iOS-enhet når jeg velger en fil på «Foto»-skjermen.

    Hvis du bruker iOS-enheten på iOS 4.3 til 5, må du bekrefte om [Stedstjenester] er satt til [PÅ] i [Innstillinger] - [Stedstjenester] på iOS-enheten. Hvis du bruker iOS-enheten på iOS 6 eller 7, må du bekrefte om tilgang til [Bilder] fra dette programmet er tillatt. [Innstillinger] - [Personvern] - [Bilder] for å vise programlisten, og finn deretter «Sharpdesk Mobile» og sett til [PÅ].

     

    Sp. 6. E-post kan ikke forhåndsvises fra iOS-/Android-versjonen av dette programmet.

    1. Sørg for at enheten er koblet til nettverket.
    2. Sørg for at e-postinnstillingene i dette programmet er riktig konfigurert. E-postserveren din må støtte IMAP4.
    3. Dersom e-postserveren og skriveren/skanneren er koblet til ulike nettverk, kan ikke e-posten forhåndsvises når enheten er koblet til nettverket som skriveren er koblet til. Koble enheten til nettverket som e-postserveren er tilkoblet.

    Sp. 7. E-poster kan ikke skrives ut fra iOS-/Android-/Windows-versjonen av dette programmet.

    1. E-poster som har tekst eller HTML-format kan skrives ut. Andre formater (f.eks. rik tekst) kan ikke skrives ut.
    2. Dersom e-postserveren og skriveren er koblet til ulike nettverk, kan ikke e-posten skrives ut når enheten er koblet til nettverket som e-postserveren er koblet til. Etter at du har valgt e-postene du vil skrive ut, må du koble enheten til nettverket som e-postserveren er tilkoblet.

     

    Sp. 8. E-poster kan ikke skrives ut fra Windows-versjonen (v2.0) av dette programmet.

    Deling av e-postinnhold fra skrivebord-e-postprogrammet støttes ikke. Bruk E-post-appen (Windows Store-app).

     

    Sp. 9. Nettsider kan ikke finnes/skrives ut på iOS/Android/Windows-versjonen av dette programmet. (merk) Windows-versjonen støtter ikke lesing av nettsider.

    1. Sørg for at enheten er koblet til nettverket.
    2. Dersom webserveren og skriveren er koblet til ulike nettverk, kan ikke enheten åpnes fra nettsiden dersom enheten er koblet til nettverket som skriveren er koblet til – og omvendt. Etter at du har valgt nettsidene du vil skrive ut, må du koble enheten til nettverket som e-postserveren er tilkoblet.
    3. Nettsider som ikke er i HTML-format kan ikke leses. Nettsider som dette programmet ikke kan lese kan ikke skrives ut. Imidlertid kan nettsider i HTML-format søkes og skrives ut, selv om de ikke har .html (eller .html)-suffikset.

     

    Sp. 10. Nettsider kan ikke skrives ut fra Windows-versjonen (v2.0) av dette programmet.

    Deling av nettsider fra skrivebord-e-postprogrammet støttes ikke. Bruk Internet Explorer i Windows Store-appen.

  • Legg ved e-post

    Sp. 1. Når du trykker på «Legg ved e-post»-knappen etter å ha valgt en fil, åpnes e-postappen, men det vedlagte bildet ser lengre ut horisontalt (vertikalt).

    På grunn av e-postprogrammets spesifikasjoner, vil den kanskje vise feil størrelsesforhold for kildebildet for noen bilder med bestemte størrelsesforhold. Det vedlagte bildet vil bli sendt med riktig sideforhold.

  • Send til program

    Sp. 1. Programmet jeg ønsker å sende denne filen til stod ikke oppført da jeg valgte filen og trykket på «Send til program.»

    1. Sharpdesk Mobile støtter bare JPEG, TIFF, PDF (inkludert høykomprimert PDF og kryptert PDF) og PNG (med unntak av V1.2,3 av Windows-versjonen). Programmene oppført i «Send til program» er de som Sharpdesk Mobile kan sende disse filformatene til. Når det gjelder hvilke filformater et program kan håndtere, kan du se bruksanvisningen eller hjelpedokumentet for hvert program.
    2. Hvis du bruker iOS-enheten på iOS 5 eller tidligere versjon, vil opptil 9 programmer vises. Hvis ikke «Sharpdesk Mobile» vises, må du avinstallere programmer du ikke bruker.
  • Skriv ut fra et annet program

    Sp. 1. Hvis du bruker Windows, deler enkelte programmer koblingen til den valgte filen i stedet for å dele selve filen. I dette tilfellet vises ikke Sharpdesk Mobile i Del-perlen siden det ikke kan håndtere koblingen for filen.

    1. Sharpdesk Mobile støtter bare JPEG, TIFF, PDF (inkludert høykomprimert PDF og kryptert PDF) og PNG (med unntak av V1.2,3 av Windows-versjonen). Så lenge du sender en fil med ett av disse formatene, vil «Sharpdesk Mobile» vises.
    2. Hvis du bruker iOS-enheten på iOS 5 eller tidligere versjon, vil opptil 9 programmer vises. Hvis ikke «Sharpdesk Mobile» vises, må du avinstallere programmer du ikke bruker.
    3. Hvis du bruker Windows, deler enkelte programmer koblingen til den valgte filen i stedet for å dele selve filen. I dette tilfellet vises ikke Sharpdesk Mobile i Del-perlen siden det ikke kan håndtere koblingen for filen.
  • Behandle filer

    Sp. 1. Kan ikke slette mappen på Windows-baserte enheter.

    Hvis filene med filformater som ikke støttes (for eksempel DOC eller TXT) eksisterer i den angitte mappen, kan ikke mappen slettes (en feilmelding vil vises).

     

    Sp. 2. Kan ikke flytte filer/mapper på Windows-baserte enheter.

    Hvis filener/mappe med samme navn eksisterer i målmappen, kan ikke filene/mappene flyttes (en feilmelding vil vises).

Brukerhåndbok

For informasjon om hvordan du legger til en skriver/skanner, skriver ut et dokument eller et bilde, skanner til Sharpdesk Mobile, sender lagrede filer på e-post og deler filer med andre støttede mobilapplikasjoner, kan du klikke på koblingen nedenfor for å se en enkel trinnvis veiledning for iPhone-, iPad- eller Android-enheter.