Kontakt oss

Sharp Italy skapte en unik løsning med digitale plakater for Brioni

Da klesprodusenten Brioni var på utkikk etter en ny måte å vise produktene sine på i butikkene sine over hele verden, ble løsningen å innlede et partnerskap med Sharp Europe. Les den spennende historien nedenfor ...

Brioni er et italiensk varemerke for herreklær i luksusklassen, berømt for sine skreddersydde dresser, ferdigsydde kolleksjoner og utsøkte skinnprodukter.

Da klesprodusenten Brioni var på utkikk etter en ny måte å vise produktene sine på i butikkene sine over hele verden, ble løsningen å skape «Brioni Miror», en revolusjonerende programvareløsning som bruker ultramoderne 3D-teknologi til å vise VR-representasjoner (virtuell virkelighet) av motehusets antrekk i ulike stoffer og fasonger.

Med mer enn åtte millioner designalternativer og 1500 stoffer å velge mellom, er dette ingen enkel oppgave, og demonstrerer systemets fleksibilitet. Etter å ha valgt et antrekk, kan kunden dessuten komplettere det ved å bytte til en annen butikk et sted i verden å fortsette å handle via Miror-kontoen sin.

Programvaren som brukes, er utviklet av medieløsningsselskapet CLX Europe og er installert på 70-tommers Sharp PN–E703-skjermer i Brionis butikker i Milano, Roma, Penne, Las Vegas og New York.

Sharps profesjonelle PN–E703-skjermer ble valgt fordi de har full HD-oppløsning, er elegante med tynn profil og har lavt energiforbruk, noe som er viktig siden skjermene står på hele dagen. Skjermene kan dessuten monteres enten stående eller liggende.

Carlo Alberto Tenchini, markedssjef hos Sharp Italy, sier om de viktigste funksjonene: «Tanken var å gi kunden samme opplevelse med 70-tommersskjermen i butikken som på en mobil enhet. Man kan for eksempel lage interaktive kataloger der kunden kan velge produkter. Den er koblet til programvare som indikerer hva som er vist, hvor lenge, av en mann eller kvinne osv.

Teknologien blir enda mer anvendelig fordi Sharp PN–E703 har en speilingsfunksjon som gjør at samme skjerminnhold kan vises på flere seriekoblede skjermer. Dette kan for eksempel brukes til å forsterke et reklamebudskap i butikken.

Brioni er med disse nye bruksmulighetene en pioner i motebutikkbransjen, og etter suksessen med de nåværende installasjonene vil Miror-prosjektet i løpet av kort tid bli gjenskapt i Brioni-butikker i mange andre av Europas storbyer.

Bruk av skjermer som salgsverktøy i butikker er en stigende trend, og vi hos Sharp er stolte over å være i en ledende teknologisk posisjon. Mer informasjon om det spennende samarbeidet mellom motehus og Sharp er å finne på italiaoggi.it

Kontakt

STEFAN LÖGDBERG
Nordic Commercial Director
stefan.logdberg@sharp.eu

Social